onsdag 15. mars 2017

Informasjonskampanje


Vi har nå lagd våre egne informasjonskampanjer mot mobbing. Denne oppgaven var da rettet til bruk i radio, og skulle da inneholde stemmer, reallyd, lydeffekter og musikk. Oppgaven skulle gjøres individuelt, alt fra start til slutt. 

Jeg jobbet med å få en oversikt over hvordan lydbildet mitt skulle være, og jeg ville ha oversikt igjennom hele prosessen. 
Jeg startet med å skrive opp hvilke lyder jeg ville ha, og når i lydfilen de skulle brukes. 
I informasjonskampanjen så har jeg én sang igjennom hele, dette gjør at det blir en stemning i informasjonskampanjen som er trist og alvorlig.

Når jeg skulle ta opp lyd så passet jeg på at det ikke var noen andre lyder i bakgrunnen, og at det ikke ble noen lyd fra pusten når man snakker. Jeg fant også ut at det er smart å snakke mot en gjenstand som ikke gir noe gjenklang. Dette gjorde at lyden ikke ble så hard, men det ble mykt og stemmen ble mer rettet mot lydmottakeren.

Jeg brukte programmet Premiere Pro i denne oppgaven, fordi det er dette programmet jeg er kjent med. I denne oppgaven lært jeg at det er viktig å system, både i lydopptakene og i hva jeg skal ta opp av lyd. Det er også viktig å ha headset eller ørepropper slik at man vet at lydopptaket blir bra.

-Marit  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar