torsdag 12. januar 2017

We Can Do It!

Bilderesultat for we can do it
Dette er da første gang jeg har en slik oppgave, og oppgaven handlet om popart. Oppgaven gikk ut på at vi skulle ta bilde av noen eller deg selv, og inspirasjonen til bildet skulle være ditt forbilde/idol. Jeg valgte da å ta et selvportrett.                                                 

Jeg fikk da inspirasjon fra dette bildet. Jeg valgte dette bildet fordi jeg mener det er ganske sterkt, og det har en bakgrunn fra 2. Verdenskrig. Denne plakaten ble lagd under 2.verdenskrig, og ble brukt til inspirasjon for de arbeidende kvinnene i fabrikkene. Men det var ikke før på 1980-tallet at denne plakaten ble brukt til å fremme feminisme og andre politiske problemer.
                                  Dette er slik bildet så ut før jeg redigerte det. 

Dette er det første bildet jeg redigerte. De rutene som kom på bildet var egentlig en feil dom skjedde, og jeg syntes det så kult ut, men det ble også litt for rotete. Jeg valgte derfor å ha teksten "Feminism broke the internet", og dette var ment som noe positivt. Jeg ville da få frem budskapet om at feminisme er noe sterkt og det er bra at noen tørr å stå frem. 


 Det nye bildet mener jeg selv at ble mye bedre. Det forrige bildet ble veldig rosa, og man fikk ikke særlig mange kontraster (noe som er vanlig i popart). Dette bildet ble bedre redigert, og det ligner mye mer på et popart-bilde. Jeg valgte å bytte tekst, slik ble det også enda en klarere link til originalbildet. Dette gjør også slik at budskapet kommer klarer frem.

Originalbildet: https://www.google.no/search?q=we+can+do+it&espv=2&biw=1366&bih=662&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiP7dG3iL3RAhWsB5oKHVrNDxAQ_AUIBigB#imgrc=Vr3Nx-79N-VDYM%3A  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar