torsdag 27. april 2017

THE CHEF

Nå har vi hatt oppgave om å lage en logo, i denne oppgaven har vi 4 alternativer. Jeg valgte alternativet "the chef". 
Oppgaven gikk ut på å lage en logo etter disse kriteriene: matprodukter/restaurant, eksklusivt og økologisk. 
Jeg startet det hele med å finne ut hvilken logo jeg skulle lage, noe som var litt truvlete. Når jeg begynte fant jeg bilder på pinterest som jeg satt sammen til et moodboard. De to grønnfargene brukte jeg i logoen, og alle fargene er hentet fra bildene. 

Etter dette begynte jeg å tegne skisser. Det var litt vanskelig å komme frem til en logo jeg virkelig likte, så tegningen ble en stor del av prosessen med å lage logo. Med litt om og men kom jeg frem til den logoen jeg ville lage.

Når jeg begynte i illustrator så så jeg virkelig for meg hvordan dette ville bli. Men det var litt finpuss her og der, igjen. 

De grønne fargene gjør slik at man ser at det hører til noe økologisk. Spesielt når man har med eplet, så gjør dette at man tenker på noe sunt. Jeg bruker også en grotesk font fordi det er dette som er inn for tiden. Dette vil da gjøre merket eksklusivt. Det er også en font som passer til mye. Jeg fant fargene ved å bruke moodboardet, og tok farger derfra.
-Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar